Rok 2018 należy bez cienia wątpliwości zaliczyć do udanych, kiedy to firma Winne Pola – dostawca win do najlepszych restauracji kontynuowała realizację strategii stabilnego wzrostu.
Na płaszczyźnie zakupu kontynuowaliśmy współpracę z 72 dostawcami z 14 krajów świata, kierując się kluczem stabilności cenowej oraz gwarancji całkowitej dostępności win dla naszych klientów. Sukces przyniosły debiuty Penley Estate (Australia) z wyśmienitym Cabernet Sauvignon, Casa Marin (Chile) z zimno-klimatycznymi Sauvignon Blanc, Pinot Noir, oraz unikatowym Sauvignon Gris , Villa Schinosa (Włochy) z Laghilione okrzykniętego przez Wine Enthusiasts „Top 100 Best Value” and Regina Viarum z rewelacyjną Mencia.
Na płaszczyźnie sprzedażowej kontynuowaliśmy rozbudowę sieci sprzedaży opartej wyłącznie o sektor #Horeca, przekraczając w grudniu łączną liczbę 350 partnerów na terenie całego kraju. W 2018 rozpoczęło z nami współpracę 41 nowych podmiotów, w tym kilka z absolutnego gastronomicznego topu. Szafarnia 10 Grzegorza Labudy, A Nóż Widelec Michała i Agaty Kuter, Autentyk – Kuchnia i Ludzie Ernesta Jagodzińskiego to tylko drobny wycinek, potwierdzający naszą obecność w gastronomicznym segmencie Premium.
Nie może przejść niezauważona nasza aktywność w segmencie hotelowym. Na początku 2019 roku trudno wyobrazić sobie grono naszych klientów hotelowych bez podmiotów t.j. Royal ***** Białystok, Diament Plaza **** Gliwice, Aquarion **** Zakopane, którzy poszerzyli w 2018 roku grono obsługiwanych przez nasz hoteli 4* i 5*.
Sprzedaż ogólna firmy przekroczyła 250tys. butelek co było wartością większą o 14% niż w roku 2017r.
Wizerunkowo firma Winne Pola – dostawca win do najlepszych restauracji w 2018r osiągnęła zdecydowanie najwięcej. Zwycięstwo w kategorii Importer – Dystrybutor za najlepszą organizację Riesling Week, a przede wszystkim zdobycie Grand Prix Magazynu Wino w kategorii Importer Roku powinny stać się głównym narzędziem wizerunkowym pozwalającym nam na dalszą stabilną ekspansję w sektorze HoReCa w 2019r.
W aspekcie rozbudowy portfolio w 2019 roku już w IQ planowane są debiuty: Gruner Veltlinera z Weinviertel ze słynnej winnicy Pfaffl, zdobywcy lauru Winery of the Year 2016 Wine Enthisiasts, Carmenere Gran Reserva i Carmenere Royal, które wyszły z winnicy Koyle zarządzanej przez słynnego Winemakera Cristobala Unterraga. W drugiej części półrocza nasz portfel powinien wzbogacić się o wina charyzmatycznego Mike Press z Adelaide Hills, słynącego z produkcji win, w nieosiągalnych dla innych stosunku ceny do jakości (potwierdzonych wielokrotnymi wyróżnieniami Jamesa Hallidaya), niesamowite „pozycje zimno klimatyczne” z nieodkrytego Elgin RPA z winiarni Oak Valley, a półkę win ekonomicznych powinno uzupełnić piemonckie Dolcetto.
Na płaszczyźnie sprzedaży planowane jest dalsze zacieśnianie kontaktów z obecnymi klientami, które ma na celu sprostanie rosnącym wymaganiom naszych odbiorców. Prace penetracji rynkowej będziemy intensyfikować szczególnie w segmencie restauracji Premium oraz hoteli 4* i 5* starając się adresować naszą ofertę produktowo – szkoleniowo – doradczą właśnie do tych podmiotów.
W 2019r. planowane są dalsze inwestycje w rozwój kwalifikacji naszego zespołu. Planujemy uczestniczyć w kursach, szkoleniach, oraz warsztatach w kraju i zagranicą.